זוכרים את עברי גיטליס (24 בדצמבר, 2020)

קשת אילון מבכה את לכתו של הכנר הוירטואוז בעל השם העולמי עברי גיטליס שנפטר ב- 24 בדצמבר, 2020.

איזו אבידה גדולה למשפחת קשת אילון – אנשי הסגל, הבוגרים, הסטודנטים וידידי התוכנית – ולעולם המוסיקה כולו!

עברי הגיע לראשונה לקשת אילון בשנת 2002 ונתן מספר כיתות אמן לכנרים הצעירים.

ב- 2012 הצטרף לסגל קורס הקיץ של קשת אילון כאמן אורח בר-כבוד ועד שנת 2016 העביר לכנרים מדי קיץ את המפגשים המפורסמים שנקראו "דלת פתוחה עם עברי גיטליס".

לעברי היתה דרך משלו להעביר את השיעורים הללו – היה מקבץ מספר תלמידים ביחד, הם היו מנגנים כל אחד בתורו לפניו והוא היה משמיע את הערכתו באוזני כולם, לא לפני שביקש גם את שאר הנוכחים להביע דעתם על הנגינה.

עברי נהג להיזכר באזני באי ה"דלת הפתוחה" בחוויות מוסיקליות ואישיות מהעבר ולספר על פגישותיו הרבות עם מוסיקאים מהשורה הראשונה בעולם כאשר נדד והופיע על בימות העולם. לסיפורים אלה תמיד היה מוסר השכל או מסקנה, והסטודנטים שתו אותם בצמא, יחד עם התובנות המוסיקליות שהשמיע.

קיץ 2012 – חוגגים יום הולדת 90 לעברי גיטליס

מספר יצחק רשקובסקי מהקולג' המלכותי למוסיקה בלונדון, המייסד והמנהל המוסיקלי של קורס כיתות האמן הבינלאומי קשת אילון:

"הוא היה פשוט ייחודי – חד חשיבה, עם חוש הומור פנטסטי, בלתי צפוי ולא שגרתי, נלהב מכינור, מוסיקה וחיים. הוא נראה והתנהג כמו כליזמר שרק יצא מציורו של שאגאל."

"במשך שנים רבות עברי היה חבר סגל מכובד בקשת אילון. היתה עליו הילה מיוחדת, שמשכה אליו כנרים צעירים. הוא מעולם לא היה עייף ללמד או לעסוק בשיחה עד שעות הבוקר המוקדמות. אבל הוא לא היה סתם מורה שאמר לתלמיד: 'עשה כמוני'. יצירתיות וחופש ביטוי היו יעדיו העיקריים בהוראה, כמו גם בנגינתו."

רשקובסקי מוסיף:  "באשר לנגינתו, בעת שיאו, ניגן עברי בווירטואוזיות עוצרת נשימה, שניתן לזהות באופן מיידי צליל 'גיטליס' ופרשנויות אינדיבידואליות ביותר, לפעמים כאוטיות. אתה יכול להסכים או לא להסכים איתו, אבל לעולם לא תשאר אדיש! "

עברי גיטליס יחסר מאד לקשת אילון ולכל מי שהכירו והעריצו ככנר, כמורה וכאדם.

2021-07-14T18:35:00+03:00
Go to Top