גיא בראונשטיין2018-10-29T13:59:59+02:00

גיא בראונשטיין (ישראל)

כינור

נולד בתל אביב והחל את לימודי הכינור בגיל שבע. בישראל למד בהדרכת חיים טאוב ומאוחר יותר בהדרכתם של גלן דיקטרו ופנחס צוקרמן בארה"ב.

כבר בגיל צעיר פיתח קריירה סולנית וקאמרית. ומאז הופיע כסולן עם התזמורות החשובות בעולם. כנגן מוסיקה קאמרית שיתף פעולה עם גדולי המוסיקאים בעולם, בהם אייזיק שטרן, מאוריציו פוליני,  יפים ברונפמן, זובין מהטה, דניאל בארנבוים, אנדרס שיף ורבים אחרים. הוא מרבה לנגן גם עם מבצעים ישראלים, לא מתוך פטריוטיות לדבריו, אלא מתוך הערכה כנה ליכולתם המוזיקלית, הגבוהה לפי כל קנה מידה בינלאומי.

בשנת 2000  התמנה גיא בראונשטיין לכנר ראשי (קונצרטמייסטר) בפילהרמונית של ברלין, הנחשבת לאחת הטובות בעולם. במקביל אליו העסיקה התזמורת עוד שני כנרים ראשיים, האחד יפני והאחר פולני. עד לקבלת התפקיד לא ניגן בראונשטיין מעולם בתזמורת אלא רק כסולן ובהרכבי מוסיקה קאמרית, אך חברי התזמורת בחרו בו פה אחד למשרת הכנר הראשי, בה שימש 12 שנים, עד לפרישתו מהתפקיד בשנת 2013 במטרה להתרכז בקריירה שלו כסולן.

בראונשטיין מופיע ברסיטלים ומוסיקה קאמרית ברחבי אירופה ובפסטיבלים שונים בעולם, ביניהם הפסטיבל הבינלאומי למוסיקה קאמרית הנערך מדי שנה בירושלים. במקביל הוא מבוקש גם כמנצח ובעונה הבאה ישמש ככנר-מנצח על תזמורות בספרד, נורבגיה ובגרמניה.

מנגן בכינור נדיר שנבנה על ידי פרנצ'סקו רוג'יירי ב-1676.

Go to Top